Mads Paaskesen
Facebook ekspert

Mads Paaskesen er 22 år, og medstifter og direktør af Facebook marketing bureauet PL & Partners, som blev stiftet i Mads' garage i starten af 2015 på opfordring fra Facebook selv, efter Mads og hans partner, Kristian, havde formået at bygge deres egen webshop med millionomsætning op fra bunden udelukkende vha. Facebook-annoncering.

På under et år blev de to stiftere inviteret til at besøge Facebooks Europæiske hovedkontor i Dublin hele 3 gange: 2 gange som deltager på bootcamp events med de mest nørdede annoncører i hele Europa og Mellemøsten, og 1 gang som oplægsholder til et event for store annoncører i UK.

PL & Partners hjælper virksomheder med at få så høj mulig return ud af deres marketingbudget til Facebook, og hjælper til daglig virksomheder som Single.dk, Klasselotteriet, Teeshoppen, Kvickly mfl.

Siden Mads og Kristian startede bureauet, er de vokset til i dag at være 7 mand på kontoret i Køge, hvor de stadig er specialiserede i arbejdet med verdens største sociale medie.

Mads´ oplæg til MarketingCast 2016

Sådan udnytter du Facebooks fulde potentiale

Facebook er noget som alle vi danskere bruger privat til at se sjove videoer af katte og følge med i, om ekskæresten klarer sig bedre end en selv, og det er da rigtigt, at der er mange muligheder for virksomheder på platformen.

"Men kan de muligheder platformen tilbyder virkelig måle sig med mine andre marketingtiltag, og kan jeg forsvare overfor mig selv eller chefen at bruge tid og penge på at arbejde med mediet?"

Ovenstående er spørgsmål som vi ofte møder fra marketingchefer og virksomhedsejere i vores daglige arbejde, når vi i PL & Partners hjælper virksomheder med at få målbart udbytte af Facebook.

I mit oplæg om hvorfor du som marketingansvarlig i en virksomhed i dag ikke kommer udenom Facebook, vil jeg gå i dybden med de trends vi oplever i forbrugernes onlineadfærd, samt give konkrete guidelines til hvordan du skal tænke, når du skal planlægge dine aktiviteter på Facebook, hvad end det er organisk eller betalt.

Sidst vil jeg berøre det måske mest relevante emne indenfor marketing, nemlig attribution og tracking. Hvordan kan du få et overblik over hvilke marketing aktiviteter der bidrager mest til dit salg, og dermed optimere dine budgetter til at opnå bedst return?

I PL & Partners er ovenstående emne noget vi helt konkret snakker med Facebook om i dagligdagen, da det må siges at være en kunst, og er altafgørende for det udbytte du får af dine samlede aktiviteter.