Thomas Rosenstand
SEO ekspert

Som en af de første i Danmark tog Thomas søgemaskineoptimering til sig som “et fag”, og i de forgangne 17 år har han sat sit præg på Googles søgeresultater for en lang række danske og internationale virksomheder i sit virke som SEO konsulent.

Thomas er også forfatter, og han har blandt andet udgivet 4 forskellige bøger om online markedsføring. Den mest kendte er SEO-LEX, der er blevet de facto bogen om SEO på dansk – er ude i sin sjette udgave.

Thomas er en af dem, der ser muligheder i næsten alt – og hans yndlingsaversion er Janteloven. Med en baggrund som salgschef i danske og internationale virksomheder indtog han reklamebranchen for en del år siden – og har siden skabt store og små koncepter med markant succes for sine kunder. Og siden 1999 især som SEO konsulent.

I 2009 flyttede han og virksomheden Concept Interest til Florida, hvor han i dag er permanent bosiddende. Her fra arbejder han med primært danske og skandinaviske virksomheder.

Thomas er en populær keynote speaker på konferencer – og han kan opleves live næste gang i Kolding i januar 2017 til SEOday.

Thomas´ oplæg til MarketingCast 2017

3 spørgsmål og svar, der kan betyde knald eller fald i SEO

1. Skal man køre med SLL (HTTPS) nu?

Der er ingen vej udenom – men pas på de ”smarte i en fart”: Det behøver ikke koste noget videre!

2. Mobile First Index – Hvad skal det sige?

Sørg for at være mobilvenlig – med alt hvad det indebærer. Du kan få så mange tæsk i Google, hvis du ikke er.

3. Hvor meget betyder loadtid for SEO?

Utrolig meget mere, end mange tror – og 90% af alle hjemmesider er ekstremt forsømte på området. Få et par nemme løsninger her.

Thomas´ oplæg til MarketingCast 2016

Fra keywords til omfavnelse

Tiden, hvor der primært skulle arbejdes med enkelte søgeord, er passé. Mennesker stiller spørgsmål i Google, og den virksomhed, der giver svarene, får ordren. Sådan er det.

Vi tager en tur gennem de mange muligheder, du har for at være den, der giver svarene, lander ordren og i øvrigt sikrer dig ”evigt grønt indhold” på din hjemmeside / webshop.

Det kommer ikke af sig selv – men det meste skal kun laves én gang. Spørgsmålet er: Hvor længe tør du vente?